Curtea Supremă de Justiţie

COMISIA DE CONCURS

ANUNŢ

cu privire la desfăşurarea concursului pentru ocuparea unei funcţii publice vacante din cadrul Secretariatului Curţii Supreme de Justiţie

În conformitate cu Regulamentul cu privire la ocuparea funcţiei publice vacante prin concurs, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.201 din 11 martie 2009, se anunţă concurs pentru ocuparea funcţiilor publice vacante:

Asistent judiciar al Grefei Curţii Supreme de Justiție, 2 - posturi temporar vacante.

Scopul general al funcţiei:

Asistă judecătorul la înfăptuirea actului de justiţie

 

Sarcinile de bază:

-         colectează actele normative necesare judecătorului şi altă informaţie necesară pentru judecarea dosarului distribuit judecătorului;

-         generalizează problemele de drept în dosarele distribuite judecătorului respectiv şi elaborează recomandări pe marginea problemelor legate de interpretarea şi aplicarea legii;

-          verifică prezenţa actelor care urmau a fi prezentate de către participanţii la proces;

-          elaborează, la indicația judecătorului, proiecte de acte judiciare;

-          participă în grupuri de lucru şi în comisii, în limitele competenţei sale;

-          îndeplineşte, la indicaţia judecătorului, alte atribuţii legate de înfăptuirea justiţiei.

           Condiţii de participare la concurs

Condiţii de bază:

-          deţinerea cetăţeniei Republicii Moldova;

-          cunoaşterea limbii de stat;

-         neatingerea vârstei necesare obţinerii dreptului la pensie pentru limita de vârstă;

-          lipsa antecedentelor penale nestinse pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie;

-          ne privarea de dreptul de a ocupa funcţii publice.

Cerinţe specifice:

Studii: superioare juridice, absolvite cu diplomă de licenţă;

Experienţa profesională  în domeniu:  minim 1 an;

 

Persoanele interesate pot depune personal Dosarul de concurs, care va conţine:

formularul de participare;

copia buletinului de identitate;

copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;

copia carnetului de muncă;

certificat medical;

cazierul judiciar;

1 poză  ¾.

Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor.

Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declaraţia pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.

  1. CONCURSULUI

1. Constituţia Republicii Moldova;

2. Acte legislative specifice domeniului de specialitate:

Codul de Procedură Civilă al Republicii Moldova din 30.05.2003;

Codul Civil al Republicii Moldova din 06.06.2002;

Codul Muncii al Republicii Moldova din 28.03.2003;

Codul Familiei al Republicii Moldova din 26.10.2000;

Codul penal al Republicii Moldova din 18.04.2002;

Codul de procedură penală al Republicii Moldova din 14.03.2003;

Codul contravenţional al Republicii Moldova din 24.10.2008;

Legea nr. 789-XIII din 26 martie 1996 cu privire la Curtea Supremă de Justiţie;

Legea nr. 514-XIII din 06 iulie 1995 privind organizarea judecătorească;

Legea nr. 544-XIII din 20 iulie 1995 cu privire la statutul judecătorului;

Legea nr. 87 din 21.04.2011 privind repararea de către stat a prejudiciului cauzat prin încălcarea dreptului la judecarea în termen rezonabil a cauzei sau a dreptului la executarea în termen rezonabil a hotărârii judecătoreşti;

Legea contenciosului administrativ nr. 793 din 10.02.2000;

3. Acte legislative specifice domeniului serviciului public:

Legea nr. 158-XVI din 04.07.2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;

Legea nr. 25-XVI din 22.02.2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;

Legea nr. 16-XVI din 15.02.2008 cu privire la conflictul de interese;

Legea nr. 1264-XV din 19.07.2002 privind declararea şi controlul veniturilor şi a proprietăţii demnitarilor de stat, judecătorilor, procurorilor, funcţionarilor publici şi a unor persoane cu funcţie de conducere;

Legea nr. 90-XVI din 25.04.2008 cu privire la prevenirea şi combaterea corupţiei;

Legea nr. 190-XIII din 19.07.1994 cu privire la petiţionare;

Legea nr. 271-XVI din 18.12.2008 privind verificarea titularilor şi a candidaţilor la funcţii publice.

Persoana de contact: şef Direcţie resurse umane, Secrieru Tatiana. Telefon : 0(22) 22-32-01

Termenul limita de depunere a Dosarului de concurs este 22 iunie 2016.